Klinika i leczenie hipoglikemii śpiączki u dzieci

Manifestacją śpiączki hipoglikemicznej u dzieci jest stan patologiczny przejawia się w wyniku sekwencji reakcji układu nerwowego związanych z gwałtownym spadkiem na innych poziomach słowa glikemii węglowodanów w osoczu krwi. Miejsca rozwoju jest bardzo szybko, czasami z dnia na dzień. Istnieją przypadki, w których przyszło utratę przytomności przez kilka minut.

Hipoglikemii śpiączka - ostatni etap manifestacji hipoglikemii jest spowodowane niskim poziomem glukozy w osoczu i wykorzystania glukozy spadek mózgu. Klinika i leczenie hipoglikemii śpiączka jest dość problematyczne.

{LikeAndRead}

Objawy hipoglikemii poprzednich miejsc teatralnych są bardzo zróżnicowane i są spowodowane przez dwa mechanizmy:

  1. Reakcje związane z naruszeniem systemu adrinolinovo-simpatikovoy - skurczu naczyń, ahikardiya, zaburzenia autonomiczne, uczucie napięcia, pocenie się, strach, lęk, reakcja pilomotornyh.
  2. Obniżenie poziomu glukozy w mózgu - manifestacji neurologicznych, zaburzeń zachowania, drgawki, utrata przytomności, śpiączka.

Przyczyny hipoglikemii śpiączki

Główną przyczyną śpiączki hipoglikemii u pacjentów z cukrzycą jest insulina rozbieżność dawki lub stosowanie leków opartych na sulfonylomocznika przewiduje również znaczny wpływ żywności o wysokiej zawartości węglowodanów.

Hipoglikemia zazwyczaj występuje u pacjentów z ciężką insulinozalezhnosti szczególnie, w którym w celu określenia przyczyn zwiększając wrażliwość na insulinę jest prawie niemożliwe. W innych sytuacjach, prowokując momenty są zwiększona aktywność fizyczna, długie przerwy między posiłkami, a także biegunkę, wymioty i innych stanów patologicznych. Związane z zakłóceniami cukrzycy choroby jelit, wątroby, rozwoju niewydolności nerek mogą również powodować hipoglikemię. Najbardziej śpiączki hipoglikemicznej rozwija się w przypadku nadmiernego insuliny, co często ma miejsce w następujących warunkach:

  • Różnice w rodzaju strzykawki lub błędnie wpisane szybkość insuliny;
  • błędu przy podawaniu leku nie jest pod skórą i IM, co znacznie usprawnia i przyspiesza działanie hormonu;
  • zwiększenie aktywności fizycznej braku dopływu węglowodanów. Łańcuch Dan może być reprezentowana jako obrzom, insulina nie jest konsumowana "nie otrzymała dodatkowego wyjazd narciarski węglowodanów, piłka nożna, basen hipoglikemii śpiączki.
  • oddziaływanie po zastrzyku insuliny;
  • uwalnianie aktywnego hormonu w dużych ilościach w kompleksie przeciwciał włamanie insuliny;
  • spożycie alkoholu;
  • Obecność stłuszczenie wątroby;
  • przewlekła niewydolność nerek;
  • Insulina Szok i zachowania samobójcze;

Preparaty na bazie sulfanylamyda rzadko przyczyną hipoglikemii reakcje. Na ogół, reakcja może pojawić się tylko u osób starszych z cukrzycą i chorobami nerek lub na tle choroby sercowo-naczyniowej. Zastosowanie sulfonamidów w połączeniu z innymi lekami może spowodować śpiączkę, więc przy tych substancji powinny być w pogotowiu.

Proces leczenia hipoglikemii

Istnieje kilka stopni nasilenia hipoglikemii:

  • 1-go stopnia (łagodne) - zdiagnozowane i leczone niezależnie podejmując cukru;
  • 2. stopień (średnie nasilenie) - pacjent nie jest w stanie wyeliminować hipoglikemii, że potrzebuje pomocy. Leczenie napojów słodzonych cukrem lub pozostaje istotna.
  • 3-go stopnia (ciężkie) - pacjent jest bis przytomności lub napivprytomnyy wymaga leczenia dożylnego.

W przypadku pierwszego i drugiego stopnia oraz kliniki leczenia hipoglikemii śpiączki u dzieci ambulatoryjnych. Po pierwsze, pożądane jest, aby pomiar glikemii w celu zapewnienia masz hipoglikemię. W przypadku wystąpienia hipoglikemii przed posiłkiem, trzeba najpierw wziąć łatwo przyswajalnych węglowodanów, a następnie główny posiłek. W łagodnej hipoglikemii należy przyjąć 15-20 gramów szybko działających węglowodanów (słodycze, cukier, słodkie owoce i napoje). Przy średniej ciężkości mocniej wziąć porcję węglowodanów, ale dodać do niego dwie małe kawałki chleba. Po dwudziestu minutach do pomiaru poziomu glukozy we krwi, jeśli jest on niski, należy dodać kawałek chleba.

Gdy ciężka hipoglikemia przed hospitalizacji dzieci w wieku poniżej 5 lat, aby zastrzyk 0,5 mg glukagonu. Wstrzykiwania podskórnego lub domięśniowego. Dzieci powyżej 5 lat do 1,0 mg. Co 20-30 minut należy sprawdzić poziom cukru we krwi.

Dalsza obróbka hipoglikemii śpiączki u dzieci jest utrzymywany nieruchomo na oddziale intensywnej terapii lub reanimacji dożylnie roztwór glukozy slabokontsentrirovannyh.

Hypohlykemyy Największe niebezpieczeństwo tkwi w tym, że ich rozwój i częste powtarzanie ma zgubny uszkodzenia układu nerwowego i mózgu w szczególności. W związku z tym, na tle choroby opóźnienie rozwoju fizycznego, psychicznego i seksualnego, dość ograniczonym inteligencję.

Najtrudniejszym do nawigacji i podjąć właściwą decyzję, gdy dziecko nadal nie jest chory na cukrzycę. Zwłaszcza w domu może być nie tylko glukagonu i kapsułki glukozy, ale także przyrząd do pomiaru poziomu cukru we krwi. Dlatego w takich sytuacjach dziecko musi być natychmiast dostarczone do najbliższej placówki medycznej, gdzie zostanie zbadany i danym niezbędną pomoc.

Zapobieganie nocnej hipoglikemii

Aby zapobiec nocną hipohlikemiy musi przestrzegać pewnych zasad:

  • Przed snem, poziom glukozy we krwi nie powinna być mniejsza niż 7,5 mmol / l;
  • Przed pójściem spać należy wziąć medlennousvoyaemye węglowodany jedzenie powinno być białka i zawiera najmniej tłuszczu.