Nadciśnieniowa ratownicze kryzys

Co istotne, gwałtowny wzrost ciśnienia krwi, który charakteryzuje się pewnymi objawami - przełom nadciśnieniowy. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji trzeba wiedzieć co to przełom nadciśnieniowy i jak udzielić pierwszej pomocy.

Objawy nadciśnieniowego

Kiedy kryzys nadciśnieniowy, istnieją oznaki, z tyłu znajduje się silne bóle głowy, bóle rozproszone bez większych lokalizacji; szum w głowie i uszach; istnieją muchy, wagi, mgła przed oczami; suchość w jamie ustnej; opuchnięte palce i twarzy; nie jest stanem zmęczenia i depresji. Podobnie jak wymioty i nudności; zaczyna duszność, ból i uczucie ciężkości w sercu; zdrętwiały język i wargi; zaczerwienienie twarzy; istnieje obawa i strach, drżenie całego ciała. Czas kryzysu nadciśnieniowa może być kilka godzin lub kilka dni.

{LikeAndRead}

Nadciśnieniowy: awaryjne

Pierwsza pomoc dla nadciśnieniowego - to co każdy powinien wiedzieć pacjenta i jego bliskich. Po pierwsze - nie podnosić panikę, zrobić kilka oddechów. Pacjent musi dostać w łóżku lub na krześle, tak czy głowica została podniesiona, należy zdjąć ubranie ściskanie. Musisz również otworzyć okno lub okno do dostarczania świeżego powietrza. Zanurz ręcznik w zimnej wodzie i położyć na czole i szyi. Spróbuj się zrelaksować, zmierzyć ciśnienie krwi. Jeżeli ciśnienie wzrosło zdecydowanie, otrzyma (jeśli nie ma przeciwwskazań) kapoten tabletka (25 mg) lub korinfar (10 mg) lub nifedypina (10 mg) lub klonidyna (0075 mg), jeśli lek twoje zlecenia lekarza. Jeśli cierpisz na astmę, można wziąć Inderal (40 mg). Ponadto, wziąć 60 kropli valokordin lub Corvalol lub Leonurus, waleriana. Na czele położyć tynk musztarda. Jeśli umysł ostry i silny ból, otrzymują leki moczopędne. Silny ból w klatce piersiowej pigułki pod językiem umieścić nitrogliceryny.

Nie mierzyć ciśnienie natychmiast po podaniu nifedypiny lub klonidyna, aby nie sprowokować panikę. To dlatego, że ciśnienie zwiększa się w ciągu pierwszych 20 minut, w porównaniu z początkowym ciśnieniem. Jeśli ciśnienie krwi godzin zmniejszył się o 20%, wynik osiągnięty. Nie staraj się gwałtownie zmniejszyć ciśnienie! Jeśli nie dać pożądanego rezultatu, odbierać furosemid (40 mg) lub hipotiazit (100 mg), lub ponownie podjąć ten sam lek, który miał ten lub inny z powyższych. Pacjent z chorobą wieńcową serca, pożądane jest, aby wziąć Nitrosorbid (100 mg). Oprócz wszystkich wyżej wskazane jest, aby zrobić gorącą kąpiel stóp lub użyj termofor.

Po ponownym biorąc leki powinny również mierzyć ciśnienie krwi w ciągu godziny. Aby złagodzić wzrost ciśnienia tych działań, w większości przypadków na tyle. W przypadku, gdy kilka godzin od początku wspierają nie zmniejszonym ciśnieniem nowe objawy i pogarszający się stan zdrowia, należy wezwać karetkę. lekarz ratunkowy oceni stan pacjenta iw razie potrzeby zrobić zastrzyk, aby pomóc złagodzić atak. Jeśli sprawa jest trudna, ale wymaga hospitalizacji. Praktyka pokazuje, że powyższe środki, przede wszystkim w celu powstrzymania kryzysu przed przybyciem karetki.

Co można zrobić z przełomu nadciśnieniowego

W żadnym wypadku nie może uporać się z nietradycyjnych metod leczenia lub medycynie ludowej w celu obniżenia ciśnienia krwi. Niebezpieczne nadciśnieniowy jego skutki. Kryzys może rozwinąć ostre epizody mózgowo i wiele innych komplikacji. W przypadku tego pacjenta, który cierpi z powodu tej choroby nie jest zalecane, aby anulować preparaty, które wyposażone lekarza. W związku z tym potrzeba do wypoczynku i pracy, diety zalecane przez specjalistę. Jeśli znasz nadciśnieniowego, niezbędna pomoc dla Ciebie lub Twojej rodziny może zapewnić.